”Tak fordi du skriver til XXX. Vi bestræber os på at besvare din henvendelse indenfor de næste fem hverdage.”

Sådan er det blevet i moderne tider. Hvis man henvender sig til store firmaer og offentlige myndigheder, så kan man ligeså godt vænne sig til, at man som regel skal vente på svar i en tid, der svarer til den, det i dag tager postvæsnet at bringe et brev ud.

Så i visse tilfælde må man sige, at vi ikke er kommet videre med hastigheden på den skriftlige kommunikation.

Noget af det, jeg synes er mest fantastisk, er, at firmaer, der lever af at levere mulighederne for hurtig kommunikation, telefonselskaberne, har samme forsinkelsesdepartement, som så mange andre.

Det betyder også, at kommunikation med et teleskab kan strække sig over rigtig lang tid, hvis man ikke er tilfreds med det første svar.

Således kommunikerer jeg for tiden med mobiltelefonselskabet Telmore, der har et fantastisk tilbud på en ny mobiltelefon, som jeg godt kunne tænke mig.

Men nu har jeg opgivet,

Sagen er, at jeg gik på selskabets hjemmeside for at købe varen. Men jeg kunne ikke vælge kontant betaling, kun afbetaling, og det var jeg ikke interesseret i.

 

Så sendte en mail, og når man stiller flere spørgsmål, kan man ikke forvente, at moderne folk i sådan en forretning svarer på mere end et af dem. Så jeg skrev igen og ventede yderligere fem dage, hvor jeg fik besked på, at jeg skulle prøve med en anden browser.

Som foreslået, så gjort. Med samme kedelige resultat, som kommunikationsmedarbejderen, der svarede denne gang, ikke kunne forstå, men bad om billeder af de fejlmeddelelser, jeg havde fået. Jeg fik jo ikke nogen fejlmeddelelser, men bare ikke muligheden for at købe kontant.

Så i min næste mail foreslog jeg, at de sendte mig en faktura, og når den var betalt skulle de så sende mig telefonen. Men sådan en gammel fremgangsmåde eksisterer ikke hos Telmore, og nu har vi kommunikeret i snart en måned uden noget som helst resultat.

Så i vrede over, at jeg ikke fik svar på det, jeg spurgte om, og gentagne ønsker om billeder af ikke-eksisternede fejlmeddelelser gav jeg op og meddelte, at jeg ville overveje at finde et andet selskab.

Jeg er tilfreds med Telmore som leverandør af telefonforbindelsen til omverden, så jeg bliver nok.. Jeg er nemlig af den gamle skole og derfor normalt loyal overfor de forretninger, jeg handler med. Indtil for et års tid siden havde jeg haft telefon via KTAS/TeleDanmark/You See i 50 år. Da det foretagende ikke kan levere det lynhurtige fibernet her hos mig, valgte jeg at gå over til Bornfiber og skiftede mobilabonnement til det TDC-ejede Telmore. Det er – bortset fra at jeg ikke kan handle i deres web-butik – et udmærket alternativ til moderselskabet.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *